Heb je de smaak van samenwerking eenmaal te pakken, dan ga je geheid op zoek naar meer.

Bram van Rossum

Bram van Rossum is directeur bij Visser & Smit Hanab Distributie, een bedrijf dat landelijk opereert bij de aanleg van ondergrondse infrastructuur. De afgelopen jaren heeft hij zich vooral bezig gehouden met het professioneel inrichten van organisaties, in zijn visie een... [lees verder]



Kennispartners
  • Bureau Ben Venneman
  • New Shoes Today
  • Syrima Advies
  • C3Group B.V.
  • TIP Charlois
  • Erasmus Universiteit Rotterdam
 

Boek Ketensamenwerking

De mens is een sociaal wezen, om te overleven heeft hij anderen nodig. Toch gaat samenwerken meestal niet vanzelf en het wordt niet eenvoudiger wanneer dit in een keten gebeurt. Mensen en organisaties kunnen daarbij elkaar - maar ook zichzelf - behoorlijk dwars zitten.

De kunst van succesvol samenwerken ligt in de gedachte dat mensen als collectief meer bereiken dan los van elkaar; het is en blijft mensenwerk. Dat is waar dit boek over gaat; hoe kunnen mensen ketens en netwerken vormen die wél de gewenste resultaten opleveren waarbij duurzaam, transparant en vol vertrouwen met elkaar wordt samengewerkt. Achttien auteurs belichten vanuit hun eigen vakgebied voorwaarden, methodes en cases.

[ BESTEL EEN EXEMPLAAR ]

     
 

 Poster 23 Smoezen van Ketenbrekers

Hiernaast ziet u een kleine versie van de poster "23 Smoezen van Ketenbrekers". Deze poster is ontwikkeld door het kennisplatform www.duurzameketensamenwerking.nl. De poster helpt u de regie te behouden op de resultaten van samenwerking tussen uw meest waardevolle kenniswerkers.

[ BESTEL EEN EXEMPLAAR ]

     
Boek En... Actie!  

Boek EN... ACTIE! van Joost Kadijk

In de douche, terwijl je aan het joggen bent, net voordat je in slaap valt … Waar krijg jij je beste ideeën? Creatieve oplossingen komen meestal vanzelf wel bovendwarrelen als je maar tijd en geduld genoeg hebt. Maar als je die tijd en dat geduld nou eens niet hebt? Wat dan? Dan is het belangrijk op het goede moment de juiste voorwaarden te scheppen voor een creatief proces. Maar hoe doe je dat? En hoe stimuleer je anderen om het beste uit hun creatieve zelf te halen?

[ BESTEL EEN EXEMPLAAR ]